Plesne šole in marketing

0
4
plesne-sole-in-marketing

Prvič sem v plesno šolo vstopil leta 2011, ko sem se začel spoznavati s salso. 🙂 Vse od takrat dalje sem bil že v marsikateri plesni šoli v Ljubljani in v tem času sem spoznal različne pristope k poučevanju, energijo plesnih učiteljic in učiteljev ter kako vsaka plesna šola skrbi za odnose s strankami.

V zadnjih dveh letih ugotavljam, da so trženje in odnosi s plesalkami in plesalci pretežno skoncentrirani na Facebook in tudi deloma na Instagram. Spletna stran SalsaPortal.si deluje že kar nekaj let in je sorazmerno dobro obiskana, vendar sem v vsem tem času le redko dobil iniciativo s strani plesne šole s prošnjo za objavo plesnega dogodka (vikend delavnica, festival, plesne zabave, preplesavanja …). Še največ, kar dobim je to, da me iz določene plesne šole povabijo preko Facebook dogodkov.

Tisto, kar v zadnjem času najbolj pogrešam pri plesnih šolah je nek oseben stik s stranko, saj vsaka stranka plesni šoli prinese sredstva za njen obstoj oz. drugače povedano, vsaka stranka je kura, ki plesni šoli nese zlata jajca. 🙂

Če se ozrem na zadnji dve leti mojega plesnega udejstvovanja, potem bi izpostavil eno zadevo, ki jo praktično ne zasledim več. Npr. v plesno šolo hodiš na določen plesni tečaj in potem, ko se mesec (in 4 vaje) zaključi, praktično ni nekega osebnega povabila ali se boš udeležil tudi sklopa tečajev, ki se začne naslednji mesec. Nekako se kar predvideva, da bo vsak nadaljeval tudi naslednji mesec, a ni nujno vedno temu tako.

Obveščanje preko e-pošte o novih tečajih, dogodkih, preplesavanjih in še čem, kar se tiče dejavnosti določene plesne šole je zamrlo in vsi se kot rečeno koncentrirajo na Facebook in na Facebook oglaševanje saj dosegljivost Facebook spletne strani postaja vse bolj kilava in res dober doseg imaš le, če je objava sponzorirana.

Vem, da je letos maja ugledal luč sveta GDPR, a to ne more in ne sme biti razlog, da se ne pošilja e-pošte plesalkam in plesalcem. Facebook je sicer super zadeva, vendar pa ima Facebook svoja pravila igre (ki jih nihče ne razume) in lahko se zgodi, da čez noč dobiš blokado računa, FB spletne strani ali FB oglaševanja. O tem sem pisal tukaj.

Zadnja plesna šola, katero sem obiskoval in je imela nek, če tako rečem, normalen e-mail marketing, je bila Buba. Slednja žal ne obstaja več in po mojih izkušnjah je imela kar dobro poskrbljeno za odnose s strankami. In ne samo to, ko si imel določen mesec rojstni dan si dobil kot rojstnodnevno darilo popust pri plesnem tečaju. 🙂

Vsak, ki hodi v plesno šolo, si želi, da bi imel občutek, da je zaželen, da je plesni šoli mar zanj, da ga bo o spremembah urnika, tečaja, cen, zabav in še česa, kar je povezano s plesom, pravočasno obvestila. Vendar ne preko Facebooka, bolj osebno – preko e-pošte.

Zavedam se, da je ne trgu plesnih šol (še posebej v Ljubljani) velika konkurenca in dobesedno »boj« za vsako stranko, a ob vsem tem ne smemo pozabiti na čiste osnove komunikacije med plesno šolo in stranko. Komunikacijski kanali se sicer spreminjajo in mnogo informacij danes dobiš na Facebooku, toda, če je to pri plesni šoli edini komunikacijski kanal, se plesna šola igra z ognjem, kajti brez e-poštnih kontaktov, v primeru kakšnih težav s Facebookom, lahko čez noč ostane na »suhem«.

Tale zapis ni neka kritika delovanja plesnih šol, temveč bolj vpogled, da je potrebno pri komunikaciji s stranko uporabljati različne kanale in ji dati občutek, da je za plesno šolo pomembna. 🙂